1/6/07

Product reviews: ramen noddles, "de l'or en bouteille" and M. Ts' Ta'


Nostalgic day for all the students who had to tough it out while going through the university years: Momofuku Ando, the original inventor of the Ramen Instant Noddles has passed away. His legacy to the world: the "20 cents" meal also known as the only "must-have" condiment in a university residence hall. I do not think many of us financially challenged students could have made it through college without the Taiwanese-born Ando's Noddles. So thank you Sir, especially from some of us who still can't cook.
4 stars out of 5 for Ramen Noddles (not the perfect score because your mum would not be happy with this diet and also because "Momofuku" sounds a little too much like an insult). And while we are at it, here ar some other products' evaluation of interest:

A book illustrating the virtue of essential oils from Madagascar: "De l'or en bouteille" de Lionnel Michat. Edition Médicis.
Official review:
"A une époque où l'on souhaite rester en forme le plus longtemps possible, Lionnel Michat, médecin cardiologue qui s'est intéressé aux médecines douces, nous fait découvrir l'univers merveilleux des plantes médicinales, et pas n'importe lequelles, celles qui poussent depuis des millions d'années sur l'île Madagascar, véritable éden écologique. Il nous dit comment choisir ces huiles essentielles, contre l'insomnie par exemple, en cas de stress ou même de sciatique."
3.5 stars (because he called Madagascar an "ecological eden")

Ever heard of M. Ts' Ta' Me neither. But my mum has. You know you are out of touch with the young people's world when your mother teaches you about Malagasy hip-hop. The reason I mention them is because my mother believes they are very gentle youngsters who went to Ethiopia to promote the "youth of Africa" forum and who are very respectful of the elders. I may have just destroyed their "street" reputation but I am sure they will prevail :)
3 stars ( just because I actually never heard them rap)

9 comments:

  1. hummmm !!! j'adore ces Nouilles surtout en période hivernale comme en ce moment :) Pas chère et vite fais ! en rajoutant un peu de poulet fummé ça fait carrément "soupe Chinoise" à la vita gasy. Quand j'étais petit je mangeais ça cru et j'avais l'impression de manger des Caca-pigeons. Je découvre Momofuku Ando au passage :) Merci !

    ReplyDelete
  2. Rhooooo ! j'ai poster mon commentaire trop vite ce matin :( je venais à peine de me réveiller et j'ai lu ton post en diagonal (aie) je n'ai pas vu qu'il s'agissait de son décès (boulette) je viens de voir les infos ... paix à son âme :( je suis sincèrement désolé.

    ReplyDelete
  3. Hello Hjk,

    Yep, Momofuku (Mamin'foko ?) a galere assez longtemps avant que son produit ne decolle :). Mais le le meilleur hommage est encore de celebrer son produit comme tu l'as dit n'est-ce pas ?

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:36 AM

    Ta maman est branchée et je le confirme, M.Ts'Ta est un excellent groupe de rap mélangé avec la culture roots de Morondava.

    Si tu as l'album, tu pourras sûrement apprécier Politiky et Tsofo rano ;-)

    ReplyDelete
  5. hello Aiky,
    Helas je n'ai pas encore pu ecouter leur album. Mais ils ont apparement dignement represente Madagascar a Addis Abeba et discute du "conflit des generation" avec les Malgaches expats a Addis :).

    ReplyDelete
  6. i can't eat ramen any more, ate too much as an undergrad. but maggi masala noodles mmmmm....

    ReplyDelete
  7. Mum's confirmation..they are and desserve applaud for being Madagascar ambassadors of youth !

    ReplyDelete
  8. > Mosi,
    Maggi vs Ramen: the great "India vs Taiwan" face off is on :).
    > Mum, I forgot the name of the other kid who went there: sonething like Ammoh 6 ? :(

    ReplyDelete
  9. yes... the final showdown 1100 million vs. 23 million. sorry taiwan.

    ReplyDelete